Uw pensioenadministratie

U verzorgt voor 1 of meerdere schildersbedrijven de administratie. In Uw pensioenadministratie kunt u beveiligd deze administratie beheren. Bekijk het filmpje waarin wij u in 2 minuten meer informatie geven of ga hieronder direct aan de slag. Op Uw pensioenadministratie logt u veilig in met eHerkenning.

Wat wilt u doen?

Download de Rekenwijzer

 Let op! De Rekenwijzer kan tussentijds wijzigen. Zorg ervoor dat u altijd de meest actuele versie op deze website downloadt.

Heeft uw klant personeel? Wat wilt u doen?

  • Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
    U dient hier de periodieke loonopgave in en wijzigt deze. Binnen één oogopslag ziet u ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft ingediend. 
  • Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
    U upload hier uw bestand vanuit de (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd en direct ingevoerd in onze administratie. Hier kunt u zien of het bestand juist is verwerkt of u ziet dat er een bericht is uitgevallen en wat de reden hiervan is.

    Controle uitgevallen berichten
    Het is belangrijk dat u als administratiekantoor of de werkgever, de uitgevallen berichten bekijkt. Men kan dan zien voor welke werknemer(s) de gegevens niet verwerkt zijn en waarom. Doet u daar niets mee? Dan vult BPF Schilders de loonregel ambtshalve in met het hoogst pensioengevende uurloon.

    Wie kan de uitgevallen berichten bekijken?
    Alleen de klant (werkgever of u als gemachtigd administratiekantoor) waarvan het klantnummer is opgegeven in het loonbestand, kan in ‘Uw pensioenadministratie’ de uitgevallen berichten bekijken. Dit betreft positie 102-110 in het inzendrecord (A-record). Meer informatie treft u aan in de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1.
  • Werknemers aan- en afmelden
    U meldt hier een werknemer aan- en af of corrigeert een arbeidsverhouding.

    Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
    Download de aanleverdata