Uw pensioenadministratie
U verzorgt voor 1 of meerdere schildersbedrijven de administratie. In Uw pensioenadministratie kunt u beveiligd deze administratie beheren. Bekijk het filmpje waarin wij u in 2 minuten meer informatie geven of ga hieronder direct aan de slag. Op Uw pensioenadministratie logt u in met gebruikersnaam en wachtwoord of met eHerkenning.
Wat wilt u doen?
- Pensioenkeuzeloon doorgeven
U kiest hier hoeveel pensioen uw klant jaarlijks opbouwt. Dit is het pensioenkeuzeloon. - Fiscale winst wijzigen
U wijzigt hier de fiscale winst van uw klant. - Factuur bekijken
U bekijkt hier de factuur van uw klant. Iedere 4 weken ontvangt hij een factuur voor de betaling van de pensioenpremie. - Documenten uploaden
U upload hier de (ingevulde) documenten voor uw klant. - Uw eigen profiel beheren
U wijzigt hier uw gegevens. Ook voegt u hier gebruikers en contactpersonen toe. - Het profiel van uw klant bekijken
U bekijkt hier de gegevens van uw klant.
Let op! De Rekenwijzer kan tussentijds wijzigen. Zorg ervoor dat u altijd de meest actuele versie op deze website downloadt.
Heeft uw klant personeel? Wat wilt u doen?
- Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
U dient hier de periodieke loonopgave in en wijzigt deze. Binnen één oogopslag ziet u ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft ingediend. - Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
U upload hier uw bestand vanuit de (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd en direct ingevoerd in onze administratie. Hier kunt u zien of het bestand juist is verwerkt of u ziet dat er een bericht is uitgevallen en wat de reden hiervan is.
Controle uitgevallen berichten
Het is belangrijk dat u als administratiekantoor of de werkgever, de uitgevallen berichten bekijkt. Men kan dan zien voor welke werknemer(s) de gegevens niet verwerkt zijn en waarom. Doet u daar niets mee? Dan vult BPF Schilders de loonregel ambtshalve in met het hoogst pensioengevende uurloon.
Wie kan de uitgevallen berichten bekijken?
Alleen de klant (werkgever of u als gemachtigd administratiekantoor) waarvan het klantnummer is opgegeven in het loonbestand, kan in ‘Uw pensioenadministratie’ de uitgevallen berichten bekijken. Dit betreft positie 102-110 in het inzendrecord (A-record). Meer informatie treft u aan in de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1. - Werknemers aan- en afmelden
U meldt hier een werknemer aan- en af of corrigeert een arbeidsverhouding.
Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
Download de aanleverdata