Bent u het niet eens met onze beslissing?
Dan kunt u uw klacht voorleggen aan het bestuur van BPF Schilders.
Bekijk de infographic

of lees in de stappen hoe u uw klacht voorlegt aan het bestuur.
Stap 1. Zo legt u uw klacht voor aan het bestuur
U geeft aan waarom u het niet eens bent met de beslissing over uw klacht. Dit doet u binnen een maand na onze beslissing. In de klacht beschrijft u zo duidelijk mogelijk waarom u het oneens bent met onze beslissing. U kunt uw klacht op drie manieren aan het bestuur voorleggen.
- Online contactformulier: www.bpfschilders.nl/contactformulier
- E-mail: info@bpfschilders.nl
- Post:
Bestuur BPF Schilders
Postbus 702
3700 AS Zeist
Stap 2. Het behandelen van uw klacht
Binnen zes weken na ontvangst van uw klacht ontvangt u de beslissing van het bestuur. U ontvangt deze beslissing schriftelijk. Het bestuur legt haar beslissing altijd uit.
Bent u het niet eens met de beslissing van het bestuur? Dan is de volgende stap een geschil.
Bent u het niet eens met het bestuur?
Bent u het niet eens met de beslissing van het bestuur? Dan heeft u een geschil. U heeft ook een geschil als:
- BPF Schilders uw klacht niet behandelde binnen twaalf weken na de datum waarop wij uw klacht ontvingen.
- BPF Schilders uw klacht niet behandelde binnen tien weken nadat wij u een ontvangstbevestiging stuurden.
U kunt uw geschil voorleggen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP) of de rechter.
Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP)
De GIP behandelt geschillen tussen deelnemers en hun pensioenfonds. GIP is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor pensioenfondsen. U kunt uw geschil voorleggen aan de GIP als u de hele klachtenprocedure doorlopen heeft én:
- Deelnemer bent
- Deelnemer bent geweest
- Pensioen ontvangt
- (Ex-)partner of kind van de (ex-) deelnemer bent
Wilt u uw geschil niet voorleggen aan de GIP of bent u werkgever? Dan kunt u uw geschil voorleggen aan de burgerlijke rechter.
Ombudsman Pensioenen
De Ombudsman Pensioenen maakt deel uit van de GIP. De Ombudsman probeert uw geschil als eerste op te lossen. Lukt dat niet of wilt u uw geschil niet aan de Ombudsman voorleggen? Dan doet de GIP een uitspraak.
Rechter
Als u uw geschil niet wil voorleggen aan de GIP kunt u uw geschil voorleggen aan de rechter.
Bent u werkgever? Dan legt u uw geschil altijd voor aan de rechter.