Nieuw pensioenblad valt in de smaak

8 november 2016

Aan de leden van ons klantenpanel vragen wij regelmatig of zij tevreden zijn met de informatie over hun pensioen bij BPF Schilders. Dat geeft een beeld over de tevredenheid van alle deelnemers, ook van u. Onlangs hebben wij het klantenpanel gevraagd wat zij vinden van het pensioenblad in de nieuwe stijl. De helft waardeert het nieuwe pensioenblad met een 8 of hoger en maar liefst 92% vindt het blad duidelijk en begrijpelijk.

Drie keer per jaar krijgt iedereen die pensioen opbouwt of ontvangt het pensioenblad. Afgelopen zomer is het pensioenblad vernieuwd: een andere vormgeving, naast pensioeninformatie ook aandacht voor verhalen van (ex-)collega’s en kortere teksten. Wij waren benieuwd wat het klantenpanel van het nieuwe pensioenblad vindt. Leest u het blad of bladert u het door? Biedt het blad de informatie die u verwacht? Zijn de teksten duidelijk en begrijpelijk?

Prettig leesbaar

90 mensen van het klantenpanel hebben meegedaan aan het onderzoek. De helft daarvan heeft het blad (bijna) helemaal gelezen. Gemiddeld gaven zij het nieuwe pensioenblad een 7,1. De helft waardeerde het blad met een 8 of 9. Wat men vooral goed vindt aan het nieuwe pensioenblad is dat het duidelijk en overzichtelijk is, en prettig leesbaar. Toch geeft een op de tien een onvoldoende. Die onvoldoende lijkt vooral te worden gegeven door mensen die opmerkingen hebben over de pensioenregeling zelf.

Verbeteringen

Ondanks de positieve waardering geeft het klantenpanel ook aan dat er ruimte is voor verbetering. Zo is er behoefte aan voorbeelden, meer vragen-en-antwoorden en praktische informatie. Die suggesties nemen we mee en zijn al zichtbaar in het volgende pensioenblad.

Doe ook mee!

Bent u nog geen lid van het klantenpanel? En wilt u voortaan ook uw mening geven over de informatie die u krijgt over uw pensioen? Iedereen die bij BPF Schilders pensioen opbouwt of ontvangt kan meedoen met het klantenpanel.

Meld u aan!