Uw pensioenadministratie
In Uw pensioenadministratie kunt u beveiligd uw administratie beheren. Bekijk het filmpje waarin wij u in 2 minuten meer informatie geven of ga hieronder direct aan de slag. Op Uw pensioenadministratie logt u veilig in met uw gebruikersnaam en wachtwoord of met eHerkenning.
Wat wilt u doen?
- Pensioenkeuzeloon doorgeven
U kiest hier zelf hoeveel pensioen u jaarlijks opbouwt. Dit is het pensioenkeuzeloon. - Fiscale winst wijzigen
U wijzigt hier uw fiscale winst over de afgelopen 6 jaar. - Factuur bekijken
U bekijkt hier uw factuur. Iedere 4 weken ontvangt u een factuur voor de betaling van de pensioenpremie. - Correspondentie bekijken
U bekijkt hier de correspondentie die u van ons heeft ontvangen. - Documenten uploaden
U upload hier uw (ingevulde) documenten. - Automatische incasso regelen
U machtigt hier BPF Schilders voor het automatisch incasseren van de pensioenpremie. - Profiel beheren
U wijzigt hier uw klantgegevens. Ook voegt u hier gebruikers en contactpersonen toe en machtigt u een administratiekantoor.
Heeft u personeel? Wat wilt u doen?
- Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
U dient hier uw periodieke loonopgave in en wijzigt deze. Binnen één oogopslag ziet u ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft ingediend. - Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
U upload hier uw bestand vanuit uw (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd en direct ingevoerd in onze administratie. Hier kunt u zien of het bestand juist is verwerkt of u ziet dat er een bericht is uitgevallen en wat de reden hiervan is.
Wie kan de uitgevallen berichten bekijken?
Alleen de klant (u als werkgever of een gemachtigd administratiekantoor) waarvan het klantnummer is opgegeven in het loonbestand, kan in ‘Uw pensioenadministratie’ de uitgevallen berichten bekijken. Dit betreft positie 102-110 in het inzendrecord (A-record). Verzorgt alleen een andere partij de aanlevering voor u, bijvoorbeeld een administratiekantoor? Dan kan het dus zijn dat niet u als werkgever, maar alleen het administratiekantoor de uitgevallen berichten kan bekijken. Ga hiervoor naar de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1.
Controle uitgevallen berichten
Het is belangrijk dat u als werkgever of een door u gemachtigde andere partij zoals een administratiekantoor, de uitgevallen berichten bekijkt. Men kan dan zien voor welke werknemer(s) de gegevens niet verwerkt zijn en waarom. Doet u of een andere partij zoals een administratiekantoor daar niets mee? Dan vult BPF Schilders de loonregel ambtshalve in met het hoogst pensioengevende uurloon. - Werknemers aan- en afmelden
U meldt hier een werknemer aan- en af of corrigeert een arbeidsverhouding.
Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
Download de aanleverdata en factuurdata
Let op! De Rekenwijzer kan tussentijds wijzigen. Zorg ervoor dat u altijd de meest actuele versie op deze website download.
Bent u een administratiekantoor?
Klik hier voor meer informatie.