Premie betalen

U betaalt premie aan ons. Dit is premie voor de opbouw van uw pensioen en/of het pensioen van uw werknemers. Daarvoor ontvangt u dertien keer per jaar een factuur. Op deze pagina leest u hoe u de factuur betaalt.  

Bent u zelfstandig ondernemer of ondernemer met personeel? Ga direct naar:

Bent u een werkgever?

Ga dan naar onze pagina Premie betalen voor werkgevers.

Wilt u meer weten over uw pensioenpremie?

Ga dan naar onze pagina over Pensioenpremie. Hier leest u onder andere meer over de hoogte van de premie. 

Overzicht van uw facturen

Ga naar ‘Facturen’ in Uw pensioenadministratie voor een overzicht van al uw betaalde en onbetaalde facturen.

Ga naar Facturen

Wilt u een e-mailbericht ontvangen als er een nieuwe factuur klaarstaat?

Geef in ‘Profiel’ door op welk e-mailadres u dit bericht wilt ontvangen. In de e-mail ziet u meteen het voorblad van de factuur met het totaalbedrag.

Ga naar Profiel

Betalen via automatische incasso

De makkelijkste manier om uw factuur te betalen is via automatische incasso. BPF Schilders schrijft de factuur dan automatisch van uw bankrekening af. Dit gebeurt drie weken na de factuurdatum.  

Hoe machtig ik BPF Schilders digitaal tot automatische incasso?

Machtig BPF Schilders digitaal tot automatische incasso. Ga naar 'Automatische incasso' in Uw pensioenadministratie.

Hoe machtig ik BPF Schilders per post tot automatische incasso?

Vul het formulier 'Machtiging automatische incasso' volledig in. Stuur het formulier ingevuld naar ons adres.

Download het formulier 'Machtiging automatische incasso' 

Hoe pas ik een bestaande automatische incasso aan?

Wilt u uw bestaande automatische incasso aanpassen? Onderteken het formulier 'Wijziging automatische incasso. En stuur het naar ons op. Dit kan per post of digitaal. 

Download het formulier 'Wijziging automatische incasso' 

Premie overmaken op ons bankrekeningnummer

Wilt u het bedrag handmatig overmaken op ons bankrekeningnummer? Maak het bedrag dan over naar bankrekeningnummer NL30 INGB 0650 0936 74 t.n.v. BPF Schilders. Zet het klant- en factuurnummer erbij zodat wij de betaling goed kunnen verwerken. U vindt deze gegevens rechts bovenaan op uw factuur.

Kunt u de factuur (tijdelijk) niet of moeilijk betalen?

Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. Met een betalingsregeling betaalt u het hele bedrag in delen (termijnen). We spreken samen af in hoeveel maanden u betaalt. Dit moet binnen 6 maanden gebeuren.

1. Ga naar ‘Facturen’ in Uw pensioenadministratie

Heeft u openstaande facturen? Ga naar 'Facturen' in Uw pensioenadministratie. Hier ziet u onder uw facturen een knop met ‘Betalingsregeling aanvragen’.

Ga naar Facturen

2. Wilt u een terugbetaaltermijn van vier, vijf of zes maanden?

Dan hebben wij meer informatie nodig om uw aanvraag te beoordelen. 

  • Bent u ondernemer met personeel?
    Voeg dan uw winst- en verliesrekening en uw kasstroomoverzicht toe. U kunt dit bestand toevoegen als pdf-document bij 'Betalingsregeling aanvragen'.

  • Bent u ondernemer zonder personeel?
    Voeg dan een overzicht van uw inkomsten- en uitgaven toe. U kunt deze bestanden toevoegen als pdf-document bij 'Betalingsregeling aanvragen'.

U ontvangt binnen vijf werkdagen bericht van ons per e-mail.

Mijn factuur is overgedragen aan een incassobureau. Wat moet ik doen?

Dan kunnen wij geen betalingsregeling geven voor de factuur. Neem contact op met het incassobureau.

Betaalt u de factuur niet op tijd?

Dan nemen wij de volgende stappen:

Stap 1: Betaalherinnering

Wij sturen u eerst een herinnering. U heeft dan nog 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.

Stap 2: Overdacht incassobureau

Betaalt u de factuur ook na de herinnering niet op tijd? Dan dragen wij de factuur over aan een incassobureau. Neem contact op met het incassobureau om het bedrag te betalen. U moet dan ook rente betalen over het bedrag. En u betaalt incassokosten.

Stap 3: Dwangbevel tot betaling

Betaalt u de factuur, rente en incassokosten daarna nog steeds niet? Dan kunnen wij gebruik maken van een dwangbevel. Dit dwangbevel dwingt u tot betaling. Andere maatregelen kunnen zijn het aanvragen van faillissement of het in beslag nemen van een auto.

Veelgestelde vragen

Ik werk voor een deel in loondienst. Kan ik mijn pensioenpremie en pensioenopbouw aanpassen?

Bent u voor een deel in dienst bij een werkgever? Dan kan uw winst lager zijn. In dat geval kunt u ons vragen om uw pensioenpremie en -opbouw anders te berekenen. Dit doet u met een aanvraagformulier. We rekenen dan met uw winst van dit jaar (Jaar t). Normaal rekenen wij namelijk met uw winst van drie jaar terug (Jaar t-3).

Download het aanvraagformulier

Wat betekent een A, G, P, W of Z op mijn factuur?

De 'A' staat voor ambtshalve. Dit betekent dat de premie door ons is vastgesteld. Dit komt omdat één of meerdere loonopgaven ontbraken.

De ‘G’ staat voor gedeeltelijke periode. Dit betekent dat u niet de hele periode deelnam aan onze pensioenregeling. Dit heeft invloed op de premie.

De ‘P’ staat voor pensioenleeftijd. Bij het vaststellen van de premie is rekening gehouden met het bereiken van de pensioenleeftijd.

De ‘W’ staat voor werken bij ziekte. Dit betekent dat u in uw tweede jaar van ziekte heeft gewerkt. Het kan zijn dat het aantal uren dat u heeft gewerkt niet helemaal klopt. Maar de berekening van uw premie is wel juist.

De 'Z' staat voor ziekteverzuim. U zit dit op uw factuur als u in uw tweede ziektejaar zit. 

Er zit een blokkade op mijn factuur. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice via onze contactpagina. 

Ik ben met pensioen. Waarom ontvang ik nu nog facturen van BPF Schilders?

We brengen uw facturen altijd achteraf in rekening. Daarom is het mogelijk dat u nog facturen ontvangt als u al met pensioen bent.  Deze facturen gaan over de periode vóór uw pensioendatum.

Met welke premiepercentages en -variabelen is de factuur berekend?

Uw factuur is berekend met de premiepercentages en -variabelen die gelden sinds 1 januari 2025. Bekijk het overzicht van de percentages en variabelen.