Veranderingen in uw administratie

De overstap naar de nieuwe pensioenregeling staat voor de deur. Dit heeft gevolgen voor uw administratie. Op deze pagina leest u belangrijke informatie over veranderingen in uw administratie tijdens de overstap.  
 

Uw administratie in de nieuwe pensioenregeling

In de nieuwe pensioenregeling wordt de pensioenpremie op een andere manier berekend. U hoeft hier niets voor te doen. BPF Schilders neemt contact op met leveranciers van loonadministratiesoftware om dit goed te regelen. Wilt u weten of uw salarispakket al klaar is voor de nieuwe pensioenregeling? Of heeft u andere vragen over uw pakket? Neem dan contact op met uw softwareleverancier. 

Zorg dat uw administratie op orde is

Voor de overstap naar de nieuwe pensioenregeling is het belangrijk dat uw administratie klopt. Persoons- en loongegevens zijn de basis voor de berekening van het nieuwe pensioen. Het is daarom belangrijk dat u deze gegevens vóór 30 januari 2026 aanlevert.  

Werk uw administratie bij

U kunt uw loongegevens blijven aanleveren

Om de overstap naar de nieuwe pensioenregeling zo goed mogelijk te laten verlopen, leggen we begin 2026 een aantal processen tijdelijk stil. U kunt dan gewoon gegevens van uw werknemers blijven aanleveren via uw salarispakket:  
  • Gegevens die u vóór 30 januari 2026 aanlevert, ziet u terug op de factuur van eind februari. 
  • Gegevens die u na 30 januari doorgeeft, zijn tijdelijk niet zichtbaar in ‘Uw pensioenadministratie’. We verwerken deze gegevens zodra de systemen weer volledig draaien. De verwerking ziet u terug in de eerstvolgende factuur na het opstarten van de processen.