Veelgestelde vragen voor werkgevers
Bekijk de veelgestelde vragen voor werkgevers.
Wij streven ernaar om binnen 10 werkdagen te reageren. Bent u per post geïnformeerd? Houdt u dan rekening met een maximale termijn van 15 werkdagen.
U kunt hier inloggen op de beveiligde omgeving.
Kijk voor meer informatie in de Rekenwijzer.
Meer over de pensioenregeling vindt u op de pagina Pensioenpakket. Op de pagina Downloads vindt u het Pensioenreglement.
De verschillende pensioenpremiepercentages en –variabelen worden in principe 1 x per jaar vastgesteld. Het kan echter voorkomen dat er in de loop van het jaar een wijziging plaatsvindt. Ga naar de actuele premiepercentages.
Klik hier om uw facturen te bekijken.
U houdt de extra premie voor de ANW-vangnetregeling in op het salaris van de werknemer en draagt dit af aan BPF Schilders. Klik hier om uw facturen te bekijken.
U kunt ons machtigen om het bedrag van de factuur automatisch van uw rekening af te boeken. Dit doet u digitaal of per post.
Vul het formulier 'machtiging automatische incasso' online in
Formulieren en andere documenten kunt u downloaden op de pagina Downloads.
Klik hier en meld uw werknemer aan. Vul de gegevens van de nieuwe werknemer in. Wanneer alle verplichte velden zijn ingevuld, klikt u op aanmelden.
Klik hier om gebruikers te beheren.
Ga naar uw profiel en machtig een administratiekantoor.
Klik hier en wijzig het dienstverband en/of loongegevens van een medewerker. Klik op de werknemer welke uitdienst gemeld moet worden en klik dan op afmelden. Vul de uitdienstdatum in en klik nogmaals op afmelden.
Klik hier om uw Periodieke Loonopgave in te dienen. Standaard wordt de huidige loonperiode getoond. Klik op het potloodje achter de loonregel van de betreffende werknemer. In het volgende scherm kunt u de gegevens invoeren.
Lees de veelgestelde vragen over het nieuwe inloggen op Uw pensioenadministratie
Heeft u meerdere bedrijven, bijvoorbeeld een eenmanszaak en een VOF? Dan logt u voor uw eenmanszaak in met uw DigiD of eHerkenning. Voor uw VOF logt u in met eHerkenning. U kiest per bedrijf de juiste inlogmethode uit.
Alleen als u een eenmanszaak heeft, kunt u inloggen met DigiD óf met eHerkenning. Alle andere rechtsvormen loggen in met eHerkenning.
Alle rechtsvormen kunnen inloggen met eHerkenning.
U kunt DigiD aanvragen op de website van DigiD.
Wilt u gebruik maken van eHerkenning, maar heeft u nog geen inlogmiddel aangevraagd? Lees dan het stappenplan om eHerkenning aan te vragen. Voor Uw pensioenadministratie heeft u eHerkenning nodig met betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3).
Ja, aan de aanvraag en het gebruik van eHerkenning zijn kosten verbonden. Deze verschillen per inlogmiddel en per aanbieder.
U regelt dit namelijk niet bij BPF Schilders, maar bij een van de officiële leveranciers uit het leveranciersoverzicht. U kunt hierin zelf een keuze maken.
Elk betrouwbaar systeem om veilig in te loggen op online overheidsdiensten brengt kosten voor ontwikkeling, beheer en uitgifte met zich mee. Daarom zijn er kosten verbonden aan de aanschaf én het gebruik van eHerkenning. De overheid heeft bepaald dat de erkende leveranciers en de gebruikers van het systeem de kosten betalen.
U kunt in Uw pensioenadministratie via 'Profiel' een machtiging invullen voor een administratiekantoor.
- Is het administratiekantoor nog niet bij ons bekend? Dan krijgt het administratiekantoor van ons via e-mail een instructie over eHerkenning.
- Is het administratiekantoor wel bij ons bekend, dan kan het administratiekantoor de gegevens inzien van uw onderneming nadat wij de machtiging verwerkt hebben.
Als het administratiekantoor bij ons bekend is, en inlogt met zijn eigen eHerkenning, hoeft er niets aan de machtigingen te gebeuren.
Administratiekantoren kunnen hetzelfde eHerkenningsmiddel gebruiken om in te loggen bij verschillende organisaties. Voorwaarde is wel dat het huidige eHerkenningsmiddel minimaal betrouwbaarheidsniveau EH3 heeft. Of er kosten zijn verbonden aan extra machtigingen hangt af van de aanbieder. Extra machtigingen zijn bij de meeste leveranciers gratis.