Premie betalen

U betaalt premie aan ons. Dit is premie voor de opbouw van het pensioen van uw werknemers. Daarvoor ontvangt u elke 4 weken achteraf een factuur.

Op deze pagina leest u hoe u de factuur betaalt. 

Bent u werkgever? Ga direct naar:

Bent u zelfstandig ondernemer of ondernemer met personeel?

Ga dan naar onze pagina Premie betalen voor ondernemers

Overzicht van uw facturen

Ga naar 'Factuur bekijken' in Uw pensioenadministratie voor een overzicht van al uw betaalde en onbetaalde facturen. 

Wilt u een e-mailbericht ontvangen als er een nieuwe factuur klaarstaat?

Geef in 'Uw profiel' door op welk e-mailadres u dit bericht wilt ontvangen. In de e-mail ziet u meteen het voorblad van de factuur met het totaalbedrag.

Betalen via automatische incasso

De makkelijkste manier om uw factuur te betalen is via automatische incasso. BPF Schilders schrijft de factuur dan automatisch van uw bankrekening af. Dit gebeurt drie weken na de factuurdatum. 

Hoe machtig ik BPF Schilders digitaal tot automatische incasso?

Machtig BPF Schilders digitaal tot automatische incasso. Ga naar 'Automatische incasso' in Uw pensioenadministratie.

Hoe machtig ik BPF Schilders per post tot automatische incasso?

Vul het formulier 'Machtiging automatische incasso' volledig in. Stuur het formulier ingevuld naar ons adres.

Download het formulier 'Machtiging automatische incasso 

Hoe pas ik een bestaande automatische incasso aan?

Wilt u uw bestaande automatische incasso aanpassen? Onderteken het formulier 'Wijziging automatische incasso. En stuur het naar ons op. Dit kan per post of digitaal. 

Download het formulier 'Wijziging automatische incasso 

Premie overmaken op ons bankrekeningnummer

Wilt u het bedrag handmatig overmaken op ons bankrekeningnummer? Maak het bedrag dan over naar bankrekeningnummer NL30INGB0650093674 t.n.v. BPF Schilders. Zet het klant- en factuurnummer erbij zodat de betaling goed behandeld kan worden. U vindt deze gegevens rechts bovenaan op uw factuur.

Kunt u de factuur tijdelijk niet of moeilijk betalen?

Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. Met een betalingsregeling betaalt u het hele bedrag in delen (termijnen). We spreken samen af in hoeveel maanden u betaalt. Dit moet binnen 6 maanden gebeuren.

1. Ga naar ‘Factuur bekijken’ in Uw pensioenadministratie

Heeft u openstaande facturen? Ga naar 'Factuur bekijken' in Uw pensioenadministratie. Hier ziet onder uw facturen een knop met ‘Betalingsregeling aanvragen’. 

2. Wilt u een terugbetaaltermijn van vier, vijf of zes maanden?

Stuur dan de volgende documenten als pdf mee in de bijlage:

  • winst- en verliesrekening
  • een actueel kasstroomoverzicht

U ontvangt binnen vijf werkdagen bericht van ons per e-mail.

Mijn factuur is overgedragen aan een incassobureau. Wat moet ik doen?

Dan kunnen wij geen betalingsregeling geven voor de factuur. Neem contact op met het incassobureau.

Kunt u de facturen niet meer betalen?

Dan moet u als bestuurder dit schriftelijk bij ons melden. Volg onderstaande stappen:

1. Meld betalingsonmacht

Download het formulier Melding betalingsonmacht en vul het volledig in. Bewaar altijd een kopie van het formulier en bijlagen voor uw administratie.

2. Verstuur het formulier

  • E-mail: stuur het formulier naar incasso@bpfschilders.nl
  • Post: print het formulier uit stuur dit per post naar ons op

Verstuur het formulier binnen twee weken nadat u de premies had moeten betalen. Doet u dit niet (op tijd)? Dan stellen wij u aansprakelijk voor het niet betalen van de premies.

3. Wacht op beoordeling

BPF schilders beoordeelt uw melding binnen twee maanden nadat u deze verstuurd. U krijgt hiervan schriftelijk bericht. Wij kunnen u om extra informatie vragen.

4. Premie volgende tijdvakken

Verbetert uw financiële situatie niet? Dan kan uw bedrijf de premies over volgende tijdvakken waarschijnlijk ook niet betalen. U hoeft de betalingsonmacht niet opnieuw te melden.

Let op! Een melding van betalingsonmacht is geen verzoek om uitstel van betaling of een betalingsregeling. Dit moet apart worden aangevraagd.

Betaalt u de factuur niet op tijd?

Dan nemen wij de volgende stappen:

Stap 1: Betaalherinnering

Wij sturen u eerst een herinnering. U heeft dan nog 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.

Stap 2: Overdacht incassobureau

Betaalt u de factuur ook na de herinnering niet op tijd? Dan geven wij de factuur over aan een incassobureau. Neem contact op met het incassobureau om het bedrag te betalen. U moet dan ook rente betalen over het bedrag. En u betaalt incassokosten.

Stap 3: Bevel om te betalen

Betaalt u de factuur, rente en incassokosten daarna nog steeds niet? Dan kunnen wij gebruik maken van een bevel. Dit bevel dwingt u tot betaling. Andere maatregelen kunnen zijn het aanvragen van faillissement of het in beslag nemen van een auto.

Veelgestelde vragen

Hoe worden de bedragen op de factuur berekend?

Uw factuur is berekend op basis van de loongegevens van uw werknemers. En op basis van rekenregels. 

Bekijk de handleiding 'Correct aanleveren' voor een uitleg van de rekenregels per regeling. 

Voor de berekening worden de premiepercentages en -variabelen gebruikt die gelden sinds 1 januari 2025. Bekijk het overzicht van de percentages en variabelen.

Wanneer krijg ik de jaarafrekening?

De factuur van periode 13 is meteen uw jaarafrekening. Lever correcties achteraf aan via Uw pensioenadministratie